Restauratie Land Rover Defender

Wij restaureren Defenders beter dan nieuw. Alle stalen delen gegalvaniseerd, dus nooit meer roest.

One-Ten Land Rovers is gespecialiseerd in het restaureren van Land Rover Defenders.

Wij bouwen Defenders opnieuw op, geheel naar uw eigen wensen. Alles is mogelijk, alle motortypen, benzine, LPG of diesel, handgeschakeld of automaat.
We kunnen uw eigen auto restaureren, maar meestal leveren we een totaalpakket inclusief de auto, we hebben altijd voldoende auto's op voorraad om een nieuw restauratieproject mee te starten.

De basis van elke restauratie is altijd een gegalvaniseerd chassis, vaak een helemaal nieuw exemplaar, maar desgewenst knappen we het originele chassis op. De echte basis van de auto zal dan in elk geval de eerste vijftig jaar niet meer roesten. Hierna heeft u de keuze hoe uitgebreid de restauratie moet zijn; het liefst galvaniseren we elk stalen deel van de auto zoals schutbord, deurstijlen, deurframes, accubak en toolbox, verstevigingsstrip, binnenschermen en een hele boel andere kleinere delen. Als een Defender op deze manier is aangepakt zal hij nooit, of in elk geval de eerste vijftig jaar niet meer gaan roesten. Hiervoor moet de auto echter volledig tot het allerlaatste schroefje gedemonteerd worden, en hierdoor worden de kosten hoger. Dit past niet binnen ieders budget, daarom is het ook mogelijk alleen het chassis te galvaniseren, of slechts een aantal van de overige stalen delen

De meeste auto's bouwen wij met een 300TDI motor. Dit is een zéér betrouwbare en zuinige motor. Kilometerstanden van één miljoen zijn geen uitzondering. Een gemiddeld verbruik van ruim 1 op 10 is goed haalbaar. De motoren hebben geen elektronica en andere overbodige rommel; 'wat er niet op zit kan ook niet stuk'. Hierdoor zijn ze bovendien overal ter wereld te repareren als u van plan bent te gaan reizen met de auto. De motoren zijn zó goed dat een revisie meestal eigenlijk niet nodig is, maar desgewenst kunnen wij de motor voor u reviseren. Natuurlijk kunt u ook voor een andere motor kiezen, alles is mogelijk, de 2.5N/A, de 200TDI, de TD5 of de TD4 (tdci) motor. Ook benzinemotoren zijn mogelijk, meestal monteren we dan een 3,5 of 3,9 liter V8 met injectie en automaat, maar ook hier zijn weer vele mogelijkheden. Natuurlijk ook mogelijk met handgeschakelde LT77 of R380 versnellingsbak met LT230 tussenbak of Borg Warner bak.

Natuurlijk worden de gerestaureerde auto's ook overgespoten. We kunnen de auto alleen aan de buitenkant overspuiten, de voordeligste optie. Een stuk mooier wordt het als we de auto ook van binnen spuiten, maar het mooiste, en vooral het beste, wordt het als we de auto helemaal in losse stukjes spuiten, zo zijn we er van verzekerd dat er nergens meer delen zijn die niet door een laklaag zijn beschermd.

Daarnaast zijn er nog vele keuzes te maken in de overige uitvoering. We kunnen het interieur opnieuw bekleden in stof of leer, de hemelbekleding kan vernieuwd of opnieuw bekleed, er is een enorme keuze in banden en velgen en er zijn zeer veel accessoires als een lier, roofrack, rocksliders, traanplaatbescherming en nog veel meer beschikbaar.

Als u een auto door ons zou laten willen bouwen bent u welkom om een keer langs te komen, we bespreken dan uw wensen en bekijken de mogelijkheden en maken een offerte.

Van elk restauratie houden we een uitgebreid fotoverslag bij, kijkt u voor inspiratie eens bij een aantal van eerder door ons uitgevoerde restauratieprojecten in de linkerkolom.

We werken met vaste prijzen, dus achteraf geen verassingen van een hogere prijs als er iets is tegengevallen bij de restauratie.